Jediné, co nás napadlo, kde hledat tajnou větev, byla šifra na displejích v metru. Napadlo nás vzít možnosti ne podle trasy, kde byla šifra vyzvednuta, ale podle té druhé trasy, která tudy vede. Vyšlo to krásně na křižovatku u Karlínské synagogy, nic tam ale nebylo ;-).
Další možností bylo vzít odpovědi podle chybějící trasy metra v dané stanici, to jsme ale zavrhli, že by mohl někdo omylem objevit místo správného řešení.
Suma sumárum, kdybychom výhodu v podobě informace o tajné větvi neměli, ušetřili bychom si čas, který jsme nad tím přemýšleli a hledání u Karlínské synagogy ;-).
Pokud tým vyluštil heslo ze startovního letáku, webový formulář mu prozradil, že ve hře existuje tajná větev. K jejímu objevení si potřeboval podrobně prostudovat startovní informace, kde bylo uvedeno, že se po určitém čase dá z n-tého stanoviště jedné větve přeskočit na stanoviště (n-1). větve sousední. Pro čas na přeskok byl stanoven vzorec. Pokud tým napadlo, že by mohl chtít skočit i z prvního stanoviště (podle vzorce za jednu minutu), mohl to vyzkoušet — v takovém případě se pak dostal do tajné větve — Sklepa.
Na prvním stanovišti tajné větve bylo před hráče předloženo 5 zadání (S1a–S1e) vedoucích na stejné místo, z nichž si měl vybrat právě dvě.
Příspěvky
Tajnou větev jsme také usilovně hledali a nenašli. Markétu mohu uklidnit, že jsme luštění Deziluze také zkusili, ale Hroch naštěstí sdělil, že to obdržel vysloveně mimo hru. A zadat přeskok prvního stanoviště jsme také chtěli zkusit, ale odradila nás zkušenost z jednoho ročníku Po Škole, kde se za podobné vylomeniny padalo do neřešitelného PEKLA (mysleli jsme si tedy, že by nám zde mohl být vcelku legálně odečten cenný bod).
Ale jinak jsme zkoušeli leccos. Na webu matfyzu jsme hledali také. Prohlíželi jsme si i změny na stránkách hry. Podrobili jsme zkoumání podpis Velkého Bratra i to červené logo a podkladový "papír". Velmi pečlivě jsme se dívali na protínání čárek ze skartačního papíru na startu (měli jsme ho pochopitelně ofocen a doteď mi není jasné, proč tam byly v místě střihu tečky a čárky - tu morseovku jsme hledali, kde to šlo).
Yeti, je to jen logo Matfyzu - je nové a zatím ho veřejnost moc nezná (viz poděkování, až bude). Bylo tam proto, že nám MFF dala výhodnou cenu za pronájem výměnou.
Pokud to divné ‚tangramové‘ logo (matfyz) v úvodních papírech nevedlo na tajnou větev, tak co to tedy je a proč to tam bylo?
To jsme vážně jediní, co luštili reklamu na hru Deziluze rozdávanou na shromaždišti v domnění, že je to tajná větev? :-D
BTW - to co vypadalo jako šifra prý navíc žádná šifra není.