rur (Rudolf Rosa z Divize nulou) - 18.4.2410 20:46:49
Krásná šifrovačka, souhlasím s malým využitím tématu, na druhou stranu to pro nás bylo spíš dobře, protože většina týmu návštěvníky neznala - kdyby jejich znalost byla potřebná k řešení, měli bychom asi docela problémy...
Vytuhli jsme na té skládačce řeky, \"naproti\" jsme měli za chvíli, došlo nám, že by to mohla být nápověda k řešení, ale ani během několika hodin nás nenapadlo, že by to mohlo být prostorové... Asi jsme měli být pozornější v muzeu :-)
Nevím, jak fungoval systém nápověd, z našeho pohledu celkem nedeterministicky - často nám přišla nápověda na něco, co už jsme měli, ale pak na to, na čem jsme se zasekli, nepřišla žádná... Mělo to delší časový limit, nebo to nemělo nápovědu vůbec...?
Naopak šifry, které podle příspěvků zde odrovnaly řadu týmů, nám nedělaly větší problém, na každou z nich stačili 1-3 členové týmu... Šachy chtěly trochu pozorování a nevzdání se prvotní myšlenky (kterou snad měli všichni), že je to Braille, Logika vyřešil Jindra sám, tam nevím, a Polský kříž mě napadnul celkem brzo a prakticky okamžitě i jak je kódovaný, to byla imho spíš lehká šifra - zde mi ale trochu vadilo, že se řeklo, že neřekne-li se jinak, používá se abeceda bez ch...
Co se mi obrovsky líbilo byly nápovědy k řešení šifry v šifře, vždycky mě hrozně potěšily :-)
Také mi přišlo divoké to ohledně agentů a velmistra, ale kolečka jsme dostali, tak co :-)
A celkově jsem si hru strašně užil, hezky to běželo, desetiuzlové kolečko bylo udělané hezky, pořád jsme měli co luštit a kam se přesouvat, což bylo hrozně fajn - měli jsme jen velmi málo momentů, kdy člověk jen kouká (v lepším případě) a vůbec neví...
Letošní Matrix pro mě byl zkrátka nejkrásnějším dárkem k svátku, jaký jsem kdy dostal :-)
Richard (Dokonalost Netreba) - 18.4.2410 20:38:38
@Garf Myslím, že \"agent\" byl obecný herní princip, který byla ve hře vysvětlena přítomnost třetí šifry (a v podstatě také princip hry). To, že nakonec tam nebyl, nebo byl někde jinde (ve vlaku) považuji spíš za součást hry, než nedostatek.
Spíš mi přišlo škoda, že nebyla nijak rozvedena podmínka, že agenta mohou kontaktovat minimálně dva členové týmu. Občas se nám hodilo, kdyby to mohl udělat jen jeden, ale pravidla to nedovolovala, nicméně na místě se ukázalo, že vlastně je to jedno (tedy s výjimkou určitého zpomalení týmu).
Johnny (Konkurenčná výhoda) - 18.4.2410 20:31:45
Hra bola perfektna, ale mali sme akosi smolu.
Po tom ako sme dostali amarony, som ich po chvili ochutnal, prvy slany ma neodradil, ale keď ich bolo slanych 16, povedal som si, že tade cesta nevedie. Po tom co sme si precitali odkaz SUL ma skontrolovali dvaja kolegovia a mali rovnaky nazor. Ci to bolo sposobene tym, ze vsetky amarony boli akoby v slanej vode, alebo niecim inym je uz jedno. Esteze bola hra nelinearna. :-)
Tesime sa zasa o rok.
Richard - 18.4.2410 20:28:15
Amarouny nás také dostaly. Přestože už zjevně bylo patrné, že může jít o jedlou šifru, také se nám stalo, že nám agent vydávájící šifru řekl, \"nejzte to, ostatní říkali, že je to hnusné\", což při pohledu na ně, jsme dodrželi a pak je dokonce vrátili zpět (v neporušeném stavu) orgům :)).
Teprve, když jsme neúspěšně vyzkoušeli všechna možná použití hesla \"SUL\" na písmnena v matici a žádné nenašli, posunula nás až teprve nápověda, která nás upozornila na náš omyl.
Garf - 18.4.2410 19:54:07
Tak, nevím, jak to vidí zbytek Prvotního zla, ale za sebe můžu říct, že hra se mi opravdu líbila. A to říkám na úvod, aby bylo jasné, že se mi fakt líbila i přes těch pár uvedených mínusů. Jen stručně:
+ Šifry - přišly nám zajímavé a ty, co jsme vyřešili (skončili jsme na polském kříži, nějak jsme se nepopasovali s tím, jak v něm číst, ale že to bude p.k. nám došlo), se nám líbily, nikdy nepřišlo po doluštění rozčarování \"jak tohle někoho sakra mělo napadnout\", povedená byla \"vícestupňovost\" (26-směrka + semafor atp.)
+ V rámci možností šlo celou taškařici zvládnout i noční dopravou
+ Využití kurzívy v úvodních úlohách, povedený nápad.
+ Dobrá organizace (alespoň jsem neměl dojem, že by to někde vázlo).
- (a to naprosto velké) má slečna, co nám předávala amarouny, protože když jsme na ně koukali \"jé, amarouny\", tak nás varovala \"hlavně to nejezte!\", takže jsme až do nápovědy tápali, co s tím sakra dělat jinak (a vyzkoušeli jsme toho fakt hodně)
- Aktivity k získání kotoučů, které na místě byly i po půlnoci; přitom v instrukcích je \"na stanovištích A2-E2 najdete kromě šifer i agenta. (...) prozradí vám, kde ukrývá svůj šifrovací kotouč.\" Tedy tyto informace tedy měl dát agent, neměly být v žádné obálce se šiframi. Realita byla ale (minimálně ve dvou případech) jiná - na Ladronce instrukce, že nemá agent čas, proto zadává úlohu, jejímž řešením je umístění kotouče, v Riegerových sadech informace, kde se vlastně agent má nalézat. Můj pocit je rozporuplný...
- Cesta mezi první a druhou \"terénní\" šifrou (z Holyně k rozvodně) - v mapě polní cesta s mostem, v reálu pouze kanálová propust. Někdo se se skřípěním zubů prokachnil propustí (fakt humus), někdo přebíhal rušnou dálnici. Oboje mi přišlo padlé na hlavu.
- Podle mého nevyužití potenciálu příběhu (Návštěvníci, cesta do minulosti) - na jednu stranu škoda, vzhledem k pracnosti ale pochopitelné. Přitom možná stačilo málo: třeba doplnit šifry nějakým krátkým příběhem, který by šifru uvedl.
- (pokud jen neumím číst, omlouvám se) SMS systém by mohl vracet i označení šifry, na kterou reaguje; když začal reagovat s prodlevou, občas jsem už nevěděl, na co přesně reaguje.
Papích - 18.4.2410 19:52:38
Bylo to supr, příští rok se určitě i zlepšíme, letos jsme byli poprvé a některé šifry nám trvaly opravdu dlouho takže jsme nakonec ani nestihli dojít... Ale těším se na příště :)
Přeceda (Vepřová kachna) - 18.4.2410 19:40:19
Díky, asi se to dalo dát, no:))).
Pavel - 18.4.2410 19:35:16
@Přeceda: Všimni si, že bílý má jenom 6 (navíc jedinečných) figurek, které jsou umístěny do obdélníku 2x3. Slouží jako předloha pro čtení brailla po sloupcích (každá figurka reprezentuje jinou polohu v braillovi).
Desgenais - Corn Flakes - 18.4.2410 19:34:11
@Přeceda: Mohl jsi si všimnout, že se v žádném sloupci neopakují stejné černé figury. Pomocí bílých figur v rohu jsi přiřadil pozice v Braillu jednozlivým figurám a pak jsi jednoduše jel po sloupcích a četl šifru.
Mezi námi, toho, že horní 3 řádky kódovaly nápovědu, jsme si ani nevšimli :)
Přeceda (Vepřová kachna) - 18.4.2410 19:26:59
Díky orgům za výborně připravenou hru a šifry, i když na Strahově to byly spíš aktivity:). Logik a šachy, to byly šifry, který jsem pořád někde viděl. V tramvaji, v KFC, teď když zavřu oči. Mrzí mě, že po nápovědě Samuel (=Morse) jsme nad Logikem dumali hrozně dlouho, ale zase jsme nevytuhli a pomocí 4 kotoučů šli dál. Ale jak se proboha řešili ty šachy? Že je v prvním řádku napsáno Braillem \"sloupce\" víme, ale pak konec, tma...
Diskuse je uzavřena.