Anka - ORG - 23.4.2012 16:07:27
Mates: sudoku bolo riešiteľne jak len z mapy, tak len z vylúštených šifier, tak len z obehávania. Overené;)
Věšák: krížovka bola dvojfarebná. Medzi rôznymi farbami nemusí byť medzera. Práve preto tam bol stĺpec, aby trochu napovedal..Takže ak to vylúštiš ako farebnú krížovku, tak ti to vyjde a graficky to vykreslí "VYNECHEJQ" a ďalej ako sa píše v riešení.
Anička (Vnoučátka) - 23.4.2012 16:03:24
@Věšák:
Fór byl v tom, že mezi "barevnými" čtverečky (zadanými v šedých polích) a "normálně vybarvenými" (zadanými v bílých polích) nemusela být mezera.
A mimochodem, každá šifra má i místo pro diskuzi k ní samotné:)
Věšák (Pás Ovcí) - 23.4.2012 15:41:05
Ahoj, chci se zeptat na jednu z šifer úvodního kola - na Malovanou křížovku. Jak přesně se měla luštit? V řešení se píše, že bylo potřeba vyluštit křížovku - to ale nejde. Když začnu luštit zleva, tak se už v druhém sloupci zaseknu a navíc je evidentní, že 11 sloupec se do tabulky nevejde (5+1+4+3+3mezery=16>15). Bylo teda potřeba luštit křížovku nějakým speciálním způsobem, vynechat barevné čtverečky, nebo se vyskytla chyba?
Šifru jsme luštili tímto postupem a právě proto, že nám to nevycházelo, jsme se odvrátili od evidentně správného směru...
Tomáš - ORG - 23.4.2012 15:02:18
Statistiky ze hry se tu během dne objeví.
@matejcik
Jen poznámka ke startu/konci hry - čas startu byl skoro pevný - co nejdřív (aby byl kunratický les co nejdéle za světla), ale tak, aby dokázali nepražské týmy pohodleně dorazit.
David (OUK) - 23.4.2012 14:58:08
Prosil bych časem doplnit alespoň nějaké statistiky z průchdu hrou. Zajímalo by mě, kolikatí jsme skončili, když se naší končenou stanicí stalo 4. stanoviště. Tím víc, že nám některé postupové SMS nedorazili. Nespěchá to, ale rád bych, aby se tu časem objevily.
Mates (t.č. Tmou.org) - 23.4.2012 13:27:16
Zdravíčko, za mě (nevím jestli by tým do puntíku souhlasil) musím nejvíc pochválit dramaturgii druhé části lineárky - stará keltská hradiště s tématem úžasně souvisela a šifry tam umístěné měly své kouzlo. Je skvělé, jak se Vám podařilo nesnížit náročnost šifer a přitom je tematicky zaměřit (Sámo, malby na kamenech, vzhled tangramů, krychle, NEWS). A místa byla vážně dokonalá - hlavně Šance, Závist a Homole (a kopce rozproudily krev).
Šifra v kódech stanovišť se mi taky hodně líbila, ale po 12 jsme čekali další tak 3 stanoviště a tedy kód něco jako ZALINÁŘ - takže jsme v očekávání písmene N na 13 odeslali už cestou pro srandu (poslední) mohykáN a pak naprosto nechápali kód "kapusta" :-D
A ke startu - nápad, jak udělat chaotickou část zase trochu jinak je super (zas jiný formát), jen si myslím, že by tomu hodně pomohlo snížit počet symbolů v původní mapě - aby každý musel aspoň něco vyluštit (a doplnit sudoku tak, aby bylo luštitelné). Pak by ten rozptyl byl menší a všichni by si nelineárku trochu víc užili:)
Každopádně mnohokrát díky a za rok určitě znovu!
matejcik (Pomocná škola) - 23.4.2012 13:24:08
v prvé řadě tedy dík za hru a letos výjimečně povedené šifry.
Ve druhé řadě... To, na co si tu všichni stěžují, že chaotická část odpadla, mně osobně třeba nijak nevadilo. Jasně, je to taková zajímavá specifičnost Matrixu, ale já na šifrovačky chodím kvůli šifrám/aktivitám a ne kvůli vymazlenému hernímu systému. Lineární, sériová, paralelní, všechno dobré, pokud jsou stanoviště dobrá. A taky souhlasím s Lamou - přijít o hezké šifry kvůli tomu, že je nepotřebujeme, je škoda.
(takže vlastně s Lamou nesouhlasím - my jsme téměř celou jedničku přeskočili)
Co mi vadilo daleko víc bylo to ztmovatění - výrazná převaha náročnosti terénu nad náročností šifer. Nakonec jsme vlastně dost získali na tom, že nešla Pomocná škola v obvyklém složení, protože to by nás přesuny asi zabily úplně.
Plus skutečnost, že po třetí šifře jsme opustili civilizaci, taky dost nabourala moje očekávání "v devět gulášek v hospodě / twister v centrále v KFCčku"
A když už teda drsná turistika, tak mě docela mrzí, že jsme šli Károvským údolím ve tři ráno, protože scenérie jsou tam jistě parádní. Aspoň že ten přesun Károv -> Homole byl už za světla. To by možná šlo vyřešit nějakým vhodným pošoupáním času začátku/konce ... a možná by se to spíš hodilo do denní šifrovačky.
Ondra (Černý racek) - 23.4.2012 13:22:52
Mně se právě líbí, že jinakost (trademark, chcete-li) Matrixu spočívá v něčem možná subtilnějším, ale hlubším než je dané schéma cyklus + lineárka + příběh + aktivity. Je to právě ta nižší předvídatelnost, způsobená drobným pohráváním se zažitými schématy. Loni tím byl celý ročník prosycen, letos bych k tomu řadil třeba náhlé a ničím nevysvětlované rozvětvení na osmičce (samozřejmě, že jsem si při naší nemohoucnosti vyluštit 8b chvíli nahlas stěžoval, že nemám v pravidlech napsáno nic o větvení hry a zda je nutné projít obě větve a zda jde o dvě různé šifry, nebo jednu dvojdílnou [a vlastně došlo na obě situace - 8ab byly dvě šifry, 9ab jedna dvojdílná] - jenže to, že to nevím, a pravidla mě nevodí za ručičku, je právě ta pointa!), tajnou šifru v kódech stanovišť nebo to, že existovaly timeoutovací sms, o kterých se taky předem nic nepsalo. Nebo to, že jsem za celou hru použil pouze jednou chlýftýmácké šifrovací pomůcky (a to ještě jako úhloměr).
Nebo teda taky to, že byla jinak pojatá chaotická část a neluštilo se v KFC na Pavláku. To ale pro mě asi hraje menší roli.
Díky za hru i za tento typ jinakosti, pomáhá mi utřídit si myšlenky o mé oblíbené volnočasové aktivitě.
Lydka - ORG - 23.4.2012 13:03:34
Tak ještě jednou. To, že letošní Matrix byl míň chaotický, neznamená, že to bude pořád. Chaotická část se dá dělat různě, teď nám víc pasovalo v terénu víc linearity. Nechceme z Matrixu dělat lineární šifrovačku, i když na organizaci by to bylo jednodušší.
Mila (tc. Proudovi Krtci) - 23.4.2012 12:29:40
Ja se taky musim pridat se zklamanim, ale proto, ze jsem cekal neco jineho. Hra samotna byla pripravena dobre (byt s trochu nizsi obtiznosti, nez povazuji za ideal), ale prisla mi (formou, nikoli obsahem) jako kopie Po Skole (start, ktery se da vyrazne urychlit, dale linearni sifrovaci hra s pribehem).
Budu trosku polemizovat s Majdou a prosit organizatory, at formu hry moc nemeni (nebo to jasne reknou dopredu), a to proto, at si muzu vybrat. Pokud se mi forma nelibi, na hru nepojedu. Jinak klidne budu plavat, lezt do trubek i na stromy, pokud mi to prijde jako zpestreni a dramaturgicky to do hry zapadne.
Organizatorum samozrejme dekuji, hra byla vyborna, sifry zajimave, druhe misto povazuji za velky uspech. Jak s kritickymi postrehy nalozi organizatori, je jenom na nich :-)
Diskuse je uzavřena