popis hry - jak to celé proběhlo
První ročník Matrixu proběhl v noci z 11. na 12. března. Zúčastnilo se ho 51 týmů a 235 lidí. Nikomu se bohužel nepodařilo dostat se do cíle. Nejdále postoupily týmy Team America a The Incredibles, kteří se dostali až na předposlední stanoviště, nicméně v terénní části přeskočily dvě šifry, když od čajovny se dostaly až do štol.
městská část ("paralelní")
Od bezdomovce na Kampě dostaly týmy dopis s instrukcemi. Aby mohly zničit Hlavní počítač, museli nejprve dosáhnout kontaktu s Vědmou - počítačem, který se nám podařilo získat na svoji stranu. Vědma však vyžadovala odpovědi na sedm otázek z osmi. V instrukcích byl uveden seznam míst, kde se odpovědi nacházejí. Na třech místech byly odpovědi přímo zašifrovány, ostatní pouze (arciť šifrovaně) odkazovala na řetěz dalších stanovišť, na jejichž koncích se nacházely odpovědi.
Jelikož týmy znaly od začátku polohu více stanovišť, mohly se rozdělit a celou městskou část řešit paralelně.
Aby to však nebylo tak jednoduché, některá stanoviště byla časově omezená. Kupříkladu výstava probíhala pouze od 19:22 do 23:22, agent v metru byl dosažitelný pouze do půlnoci, kdy jezdilo metro apod. Veškeré časové údaje byly navíc uváděné v matrixím čase, který byl zrcadlově otočený kolem okamžiku 11.3. 17:56.
Schéma stanovišť bylo následující:
Agent v tramvaji → Tramvajová šifra
Neobvyklý odstavec → Páry → Kýbl
MMF → Agent v metru → Vzorec
Kytka → Autíčka → Neóny
Výstava → (120 metrů →) Pohled
Smajlíci
Ptáci
Kostky
Jako třešnička na dortu byl úkol čekat na zprávu v daný okamžik na daném místě. Zde týmy dostali telefonem informaci o poloze Vědmy.
terénní část ("lineární")
Moudrý počítač Vědma prozradil týmům začátek cesty k Hlavnímu počítači. Tato cesta již byla lineární v tom smyslu, že na každém stanovišti byla šifra, jejímž výsledkem byla poloha dalšího stanoviště. Kromě toho na některých stanovištích byli indicie, které popisovaly, kterak zničit hlavní počítač
Terénní část začínala v čajovně u letohrádku Hvězda. Pokračovala přes Divokou Šárku na Jenerálku, kde byl umístěn Hlavní počítač. Zde byl cíl celé hry.
Popis stanovišť najdete v přehledu šifer.