pravidla hry

Přečtěte si pravidla pozorně a seznamte s nimi všechny členy vašeho týmu. Znáte to - neznalost zákona neomlouvá :)
Pravidla změněná oproti loňskému ročníku jsou označena hvězdičkou.

1.

Minimální věk účastníků je 18 let.

2.

Hry se účastníte na vlastní nebezpečí. Na potenciálně nebezpečné činnosti budete předem upozorněni a máte kdykoliv možnost odstoupit.

3.

Hry se účastní 3-5členné týmy. Pokud bys chtěl(a) hrát a nemáš nikoho do týmu, můžeš se přihlásit zde jako Beztýmník. Poté se můžeš však spojit s ostatními registrovanými Beztýmníky, abyste vytvořili tým společně.

4.

Hra se skládá z blíže neurčeného počtu stanovišť. Na stanovištích můžete čekat prakticky cokoliv, konečnou fází však bude informace o poloze jednoho či více dalších stanovišť. Tým se může během hry kdykoliv rozdělit, v některých případech to bude dokonce nutné.

5.

Stanoviště, šifry, předměty a zprávy v této hře jsou v záhlaví označeny logem MATRIX. Nebudete-li přímo upozorněni, texty neoznačené logem MATRIX s hrou nesouvisí, tudíž je zbytečné se snažit z nich cokoliv vyčíst.
Je-li zpráva či předmět na stanovišti ve více exemplářích, smíte si vzít právě jeden exemplář do týmu.

6.

Hru hrajete za svůj tým. Proto je zakázána jakákoliv spolupráce mezi týmy. Smíte samozřejmě zavolat kamarádovi z jiného týmu "jak se máš...ještě to zvládáte...atd.", ale neměli byste mluvit o stanovištích nebo šifrách. Též je zakázáno jít v závěsu za cizím týmem s cílem zjistit polohu stanoviště.

7.*

V týmu můžete mít libovolný počet přátel na telefonu - lidí, kterým můžete zavolat, abyste se dozvěděli nějaké faktické informace ("kdy se narodila Vrchlického prababička?"). Tito lidé se nepočítají do maximálního počtu 5 členů v týmu. Nesmí však pomáhat luštit šifry, nesmí koordinovat postup týmu a nesmí se pohybovat po městě za účelem získání požadovaných informací.

8.

Pro orientaci a komunikaci v týmu smíte používat jakékoliv elektronické přístroje včetně mobilů, vysílaček, GPS, PDA, bezdrátových modemů atd.
Při komunikaci přes vysílačky dodržujte obecně platné zásady. Zejména při prvním volání zkontrolujte, zdali ve vašem pásmu/kódu již někdo nekomunikuje. Je zakázáno odposlouchávat rozhovory cizích týmů.

9.*

Jako tým se nejprve zaregistrujte. Poté zaplaťte účastnický poplatek 350 Kč (za celý tým) na účet Velkého vozu 2291765028/2400. Konstantní symbol je 558, variabilní symbol vašeho týmu se dozvíte po registraci.
Údaje o hráčích slouží pouze pro vnitřní evidenci Velkého vozu a nebudou poskytnuty třetím stranám.
Registraci týmu lze zrušit. Definitivně přihlášení se stáváte po přijetí vašeho poplatku.

10.*

Termín registrace je do 21.3.2008 24:00, termín zaplacení poplatku je do 28.3.2008 24:00
Zaplaťte raději v předstihu, bankovní převod může trvat i tři dny.

11.

Počet přihlášených týmů není omezen.

12.*

Hra začíná v sobotu 12.4.2008 13:00 a končí v neděli 13.4.2008 13:00. Přesné místo startu zveřejníme zaplativším týmům 22.3.2008 0:00. Přesné místo cíle dostanete v počáteční fázi hry záchranné obálce.

13.

Na stanovištích se zprávami se zdržujte jen nezbytně nutnou dobu. Jednak proto, že tím ulehčujete práci ostatním hledajícím týmům, druhak proto, že by vás mohl vidět někdo cizí a zprávy sebrat či poškodit.

14.

Organizátory a jejich spolupracovníky poslouchejte, i když se vám jejich pokyny možná budou zdát neobvyklé. Prosíme, nezkoušejte na nás násilí. Cílem hry není zvítězit nad organizátory v boji :)

15.

Hra se odehrává v Praze a jejím blízkém okolí. K dopravě smíte používat pouze vlastní tělo, MHD, vlaky a linkové autobusy.

16.

Pokud nebudete přímo upozorněni, není v rámci hry nutné vstupovat na soukromé pozemky nebo jiná veřejně nepřístupná místa. Pokud omylem zabloudíte někam, kam nemáte, nejlépe zabere slušná omluva a vysvětlení, že jde o hru.
Dodržujte zákony a vyhlášky o pobytu v lese a v přírodních rezervacích - nezapalujte ohně, nedělejte zbytečný hluk, v rezervacích se pohybujte pouze po cestách atd.

17.*

Dodatečná pravidla, upozornění, návody a nápovědy jsou na zprávách a šifrách psány kurzívou. V těchto textech nehledejte šifru.

18.*

Cílem hry je dojít na cílové stanoviště podle pravidel hry. Za vítěze se považuje každý tým, z něhož dojde alespoň jeden registrovaný člen do cíle v daném časovém termínu, podle pravidel hry a s neporušenou záchrannou obálkou.
Pokud hru vzdáte před cílem, můžete rozlepit záchrannou obálku a do cíle dojít mimo soutěž. Po ukončení hry zde vyhlásíme vítěze a konečné pořadí.
Na webu zveřejníme též průběžná pořadí týmů na vybraných stanovištích. Tato pořadí jsou pouze informativní a nemají vliv na konečné pořadí vítězů.