blikátko - komentáře
Rosťa (Chlýftým) - 17.4.2008 19:54:27
No lidské (resp. moje) vnímaní je značně nedokonalé, když jsem opakovaně počítal, kolikrát to na začátku (nebo na konci?) cyklu blikne, vycházely mi takřka všechny možné hodnoty od 51 do 68 a až když jsme počítali dva a jeden napočítal 52 a druhý 58, tak mi došlo, že tudy asi cesta nevede. A když to ještě člověku navíc po ránu nemyslí mozek... Přeříkaval jsem si nápovědy co máme dělat z rozhovoru s Frantou Vomáčkou - sečti po dvojicích - to je blbost, ascii jsme zkoušeli a nic, zapiš do tabulky - blbost...
Pavel (Biohazard) - 16.4.2008 15:11:49
Dneska jsme se Šťovíkem objevili, že obyčejná nokia umí nahrát 20 mezičasů...Místo 3 hodin jsme tak mohli strávit v té zimě jenom chviličku:-/Žádná high-tech nebyla potřeba.
Vladan (hroch) [OT] - 15.4.2008 20:50:50
Musim rict, ze srovnavani vlastni neefektivity s videem od tupounu je pekne deprimujici ...
Marble-org - 15.4.2008 13:40:26
A s tím, že je to určené pro luštění v týmu, a že je třeba se domluvit na spolupráci, se počítalo už od začátku, to byl trochu i úmysl. Také bylo blikátko umístěno v lineárce, kde je tým spolu. Osobně si nemyslím, že třeba oproti postupu Tupounů byla technika nějakou výhodou. Naopak si myslím, že člověk se smyslem pro rytmus by mohl udržet těch 18 sekund do dalšího řádku i bez externího "zdroje taktu" a stačil by už jen zapisovač.
Marble-org - 15.4.2008 13:34:54
Vzhledem k různým dohadům -- počet rychlých bliknutí byl v každém cyklu stejný a skutečně se nemohl změnit. Tři bliknutí na konci řádku mohla někdy vypadat spíš jako dvě, protože sekvence neměla tmu na obou stranách a tudíž mohlo první bliknutí splynout se svítícím koncem řádku (tma po obou stranách by byla lepší, jen mě to při výrobě nenapadlo). Nicméně jinak se počet bliknutí prostě technicky nemohl měnit. Co mohlo trochu ujíždět bylo časování. Oficiálně měl ten krystal sice držet i v zimě lépe než na procento, ale neověřoval jsme to prakticky, takže časové rozjetí o procento je možné, jak už tu také někdo zmínil.
Ad jiná barva -- tahle varianta při vymýšlení také padla, ale byla z nějakého důvodu zavrhnuta/pozapomenuta. Už nevím přesně proč, asi nám to přišlo zbytečné, strobo vypadalo dostatečně výrazně. Dlouhá sekvence na konci byla udělaná takto dlouhá aby byla časově zarovnaná se zbytkem řádek. Že v ní týmy budou hledat něco složitějšího, než výrazný oddělovač cyklu jsme nečekal ...
Ondra (Černý racek) - 15.4.2008 11:20:54
(pokračuji v tématu z hlavní diskuze): Za celou dobu strávenou s blikátkem (přes 7 hodin) jsem se teček nedopočítal - ani tří, ani šedesáti. 60 jsem měl v rozptylu 54-56, na různých místech jsme mnohokrát rozebírali 2 tečky vs 3 tečky (a před nejdelší mezerou jsme si byli celou dobu jistí, že vidíme dvě). A to jsme si nakonec k blikátku došli (a nebyli jsme sami) -- zblízka četlo se opravdu lépe, ale dvojtečkou před mezerou a 54 tečkami jsme si byli jistí. Takže oddělovač imho nevhodně zvolený (jiná barva by byla opravdu lepší).
Vladan (hroch) - 15.4.2008 9:31:56
Verim ze v noci v zime to bylo lustitelnejsi s technikou. Dopoledne v teple bylo blikani rozpoznatelne zrakem, ale technika nezvladala. Vyborna aktivita na synchronizaci v tymu. Smekam pred tupouny ... perfektni organizace ... taktovac, oznamovac, zakreslovac. My jsme to nedali, predevsim kvuli psychicke unave, radsi jsme se sli najist do hospody.
Anička (Pomocná škola) - 14.4.2008 19:23:14
Zpětně mi přijde, že TAK pracné to opravdu být nemuselo... na druhou stranu, po této zkušenosti budeme mít příště s sebou automatické luštítko i na takovéhle šifry. Signalizace světýlky není na šifrovačkách věc nevídaná a po téhle zkušenosti už to za to programování fakt stojí. (A to jsme na tom stanovišti strávili jen necelou hodinu a princip nám byl jasný od pohledu...)
David (Ferne Sterne) - 14.4.2008 18:59:57
Vidím to podobně jako Aleš z Chlýftýmu. Věta "Sedět 3 hodiny na šifře a nemít ani ZADÁNÍ je poněkud frustrující" vystihuje přesně i náladu v našem týmu. Ale orgům nic nevyčítám, byla to jen a jen naše blbost, že jsme už neměli náladu zkoušet něco jiného. Hra byla i tak bezva.
Desgenais (Corn Flakes) - 14.4.2008 18:58:42
My přijeli spolu s Tmou.org (brali jsme to jako životní úspěch teamu ;-)), zima byla řádná, zvlášt mě, protože jsem zapomněl na naší základně pro první část bundu. Na hudební/rytmické šifrování jsem u nás já, ale do drkotání zubů se mi rytmus počítal vážně špatně. Tak jsme nahráli na foťák, stáhli se do závětří a počítali framy ;) po asi trictvrte hodine jsme dostali osm celku stejné délky a k tomu totální útlum, takže přijít na grafické řešení trvalo další hodinu a půl. Škoda, promarnili jsme náskok z první části (12. na vrcholové knize).
Když o tom tak přemýšlím, náš tým pravidelně končí na grafických/3D šifrách. Víme o tom, ale nějak s tím nedokážeme nic dělat.
Jo a ještě klobouk dolů před Kreténem, geniální a jednoduché.
Diskuse je uzavřena.