Šifra: Podplaťte orga
Zadání
- Majk (má rád Tatranku),
- Lydka (má ráda Milku),
- Filip (má rád zmrzlinu Snickers),
- Anka (má ráda 3Bit),
- Lada (má ráda čerstvou meruňku),
- Deny (má ráda sladkokyselého hada z Tesca),
- Ondra (má rád müsli tyčinku Fit),
- Tereza (má ráda černý lékořicový pendrek),
- Vlasta (má rád 3Bit),
- Kesy (má rád Horalku — ale len tú od Sedity),
- Tom (má rád horký mátový čaj).
Za šifru bylo možné získat klíček.
Diskuse k šifře
Každý org měl svůj klíček nebo byl jen jeden pro všechny?
Kraken nebyl kurzivou, ale neproporciálním písmem (v textu psaném kurzivou). Oblíbená jídla organizátorů jsme možná měli dát bez kurzivy, aspoň bychom se pořádně nadlábli :-)
S kurzívou jsme to měli nastavené tak, že pokud se někde (byť ne zcela přímo) vyzývá k tomu něco udělat, bude to kurzívou. Vedle podplácení se to týkalo i Krakena a Extrapolujte. Pravda, že ta hranice, jaký myšlenkový pochod je ještě vyzývání a co už je šifra, není úplně jednoznačná. Na druhou stranu, jsem si jistý, že mít ten seznam bez kurzívy, dělali by s ním hráči divočejší (po)kusy. Cílem klíčků bylo budit a udržovat napětí až paranoiu, jestli si všímám všeho, čeho si všimnout mám. Z toho vyplynula i ta podinformovanost - věřili jsme ale, že když jsou klíčky explicitně zmíněny v obdržených sms informacích, budou hráči brát, že získat klíček se může hodit. Převodní systém se měl odhalit při odeslání třetího klíčku, kdy se vrátila sms "máte n+1 klíčů a 0 klíčků". Pravda, týmy s jedním či dvěma klíčky (a bohužel i všechny týmy, které odeslaly klíčky po zhroucení serveru) v tom měly nejistotu.
Chvíli jsme nad tím přemýšleli, ale pak jsme si řekli, že když je to kurzívou, je to v podstatě jen návod, jak můžou hráči orgům poděkovat, až hra skončí. Chvíli jsme přemýšleli, že něco nakoupíme, ale už jsme se v tom tempu nedostali ani k nákupu pro sebe, natož pro orgy, a i kdybychom se k nákupu dostali, stejně bychom úplatek předávali až po hře. Tímhle narážím na potíž s klíčky obecně - nevěděli jsme, k čemu jsou, a že je záhodno věnovat jejich sběru stejné úsilí jako hledání velkých klíčů - zvlášť, pokud už jsme dva klíčky měli.
V informacích rozdávaných na startu.
A ten oblíbený pokrm se dal zjistit kde?
Každý org dával stejný klíček - korupce.