diskusní fórum

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 >


Hraboshorg - 15.4.2008 11:03:07
Ivo: no nevím- Lamy měly minimálně 2xgps a 3xpda s různými užitečnými skripty a internetem (a zbytek má smartfouny :) ), tuším že podobným vybavením disponuje také Pomocná škola (ti tahají ntb). Jak na tom byli další dokončivší nevím. Ale hlavní pole na tom bylo s vybavením asi výrazně hůř.
Nevěděli jsme jaká bude viditelnost blikátka ve dne za zhoršených povětrnostních podmínek (déšť, mlha, smog...), proto ten dalekohled. Že bude pěkně jsme nevěděli.


Robert-Antonio (Org) - 15.4.2008 10:52:03
2Alnagon: Těch rychlých bliků na konci _byl_ konstantní počet. 3 na konci řádku, 60 na konci zprávy.


Ivo (Tmou.org) - 15.4.2008 10:43:40
Hrabosh: ale já vím, že Blikátko nebylo nutné luštit s foťákem - a taky jsme se k cíli dostali paralelně s foťákem i bez (pomocí vyťukávání sekund). Ale je divné, že do povinné výbavy dáte zbytečný dalekohled, zatímco foťák tam není. A sorry - náš tým nedisponuje žádnými mobilními vymoženostmi, které by umožňovaly něco fotit a někam posílat. Imho to není normální výbava normálních lidí - a půjčovat si techniku za několik tisíc nehodláme. Ale O.K. vždyť se dá Matrix uhrát i bez toho - schválně si všimni, že hodně z týmů na čele nic takového nepoužívá. Naše taktika v chaotické byla zřejmě docela dobrá - viz 13 splněných úkolů a Server dosažen po třetí hodině - jenže chtě nechtě, nejsme úplně "běžný" tým. Já se opravdu přimlouvám za týmy v mediánu, nikoliv za nás:) Chaotická byla šiframi obtížná přiměřeně, tj. jediné, na čem se dala zkrátit časová náročnost byla volba umístění, která by zkrátila prostoje přesunů cca na polovinu (ať už běhací nebo v MHD - používali jsme oboje). Příliš nevěřím tomu, že by se nedala najít vhodná místa blíže centru - vzhledem k tomu, že na předchozích ročnících se to dařilo. Imho bližší rozmístění by právě ještě daleko více podpořilo koordinační stránku hry. Takhle se to mnohdy koordinovat moc nedalo, protože vzdálenosti určovaly průběh hry více než nějaké taktizování při koordinaci. Stejně tak v lineárce byly vzdálenosti na hraně (většinou kolem 3 km vzdušnou čarou), nicméně tam to beru - trasa vedla nádhernými místy. Tj. stálo to za to...


Hraboshorg - 15.4.2008 10:12:40
Ivo: Byly v zásadě dvě vhodné strategie pro přesuny- rychlá spojka s foťákem na mobilu a gprs s luštícím soustrojím někde v teple v centrále (nebo rychlá spojka bez foťáku, což je trochu horší, ale také funkční). Nebo tým rozdělený na 2 části, který postupuje po jednotlivých stanovištích jako po lineárce. Pokud jste zvolili jinou taktiku, zvolili jste špatně (což je Váš problém, tato volba byla zamýšlenou součástí hry). Snažili jsme se šifry umísťovat na zajímavá místa. Těch v Praze není nekonečně mnoho a těch na kterých ještě nebylo někdy nějaké stanoviště je ještě méně. Proti umístění šifer v civilizovanějších koutech hovořil ten prostý fakt, že jsme neměli dostatek bčkek, které by mohly šifry hlídat.
K blikátku má smysl se vyjadřovat na blikátkové stránce. Testeři nám to vraceli jako špatně zapsatelné (1s=1 pixel). Takže další verze byla s 2s pixelem. Bohužel ostrá verze se vrátila k 1s s tím že lidí je v týmu více a že záznam zvládnou lépe než osamělý tester a tím že 2s verze by byla příliš dlouhá (o 2s vs 1s jsme hlasovali a bylo to hodně těsné). Záznamové zařízení nebylo potřeba, šlo jen o vhodnou koordinaci.
Při Matrixu je využití moderních technologií velkou výhodou (GPS, internet v mobilu, foťák s velkým rozlišením)- za největší konkureční výhodu považuji mít možnost fotit šifry ve vysoké kvalitě a ze stejného zařízení je okamžitě odesílat do centrály.
Náš předpoklad byl, že na Server dorazí první týmy mezi 20-22h a hlavní pole mezi 0:00-4:00. To, že hlavní pole přišlo okolo 5:00 nebyl záměr, ale špatně odhadnutá náročnost hry.
Možnost postoupit z chaotické do lineárky s různým počtem stanovišt + scorelauf na konci (měl být mnohem rozsáhleší) měly zajistit, že se v cíli sejde větší množství týmů. Úplně se to nepovedlo, no.


MajaORG - 15.4.2008 10:03:40
2LUBBO To, ze se do budek volalo drive znamenalo, ze jsme volali jinemu tymu, ktery si smluvil drivejsi cas a pokud to zvedl jiny tym a rozdil mezi jeho casem a casem soucasnym byl pod pet minut, vyresili jsme to hned.


Honza (Tajfun) - 15.4.2008 10:02:05
Cetl jsem tu o nějaké vrcholové knize u serveru. A taky o instrukcích a mapce pro lineární část. Sakriš - to jsme tam asi o půl šesté ráno něco zatraceně přehlídli!! :-(
Že by se tím taky vysvětlilo, proč jsme nemohli najít tu kótu, která vyšla z barevných stromů???
A proč byla vrcholová kniha (ať už ležela kdekoli a vypadala jakkoli) zrovna u serveru, kde se dal čas průchodu naprosto exaktně určit podle okamžiku, kdy se týmy autentizovaly do lineární části? Tady jsme ji naprosto nečekali, a proto ani nehledali.... :-(
Půjdou časy autentizací vytáhnout a zveřejnit? Počítáte s tím, milí orgové? Díky.


Ivo (Tmou.org) - 15.4.2008 9:50:31
To Hrabosh: i záměr orgů může být nedobrý záměr:) Přetechnizovanost imho nevadí, ale pak by mělo být jasně uvedené povinné vybavení. Např. dalekohled byl v povinném (a byl k ničemu) zatímco videokamera (nebo foťák s videem) v povinném uveden nebyl a byl potřeba hodně (jo měli jsme ho, ale to na podstatě nic nemění). Předimenzovanost trasy je ovšem jasně vidět ze statistik (jak Serveru, tak Sionu). Psali jste zde na fóru, že hra začíná v sobotu v jednu proto, aby se v první části dala využívat MHD. Procentuální množství týmů, které dokončily paralelní část ještě v době, kdy jezdila MHD, je mizivé. Poměr luštění versus přesuny zhruba 1:7 v paralelní části imho nedává žádný herní (zážitkový, akční, koordinační, zábavný) smysl - a mám pocit, že se na tom poměrně shodují jak hráči, kteří hru dokončili (nebo se dostali daleko) tak i hráči z mediánu hracího pole. Proto se přimlouvám nemávat nad tím rukou, ale zamyslet se, jestli prostorové rozložení šifer nešlo udělat lépe. Což ovšem neznamená, že by se mi Matrix nelíbil (vlastně se mi líbil velmi) nebo že bych neoceňoval Vaši práci (spousta super nápadů, spousta vychytávek, náročné na koordinaci přípravu) nebo že bych chtěl aby Matrix vypadal jak TMOU či Bedna (to ani náhodou - jste fakt originální, to se cení!) Jen si prostě myslím, že jak z hlediska orgů tak hráčů by se Vaše práce vrátila lépe, pokud by hru dokončilo více týmů. Poznámka na okraj: hru vlastně dokončily jen ty týmy, které ve hře neměly žádný podstatný zásek (čímž myslím stav, kdy se tým několik hodin neposune dál). Opravdu jsem přesvědčen, že dramaturgie šifrovací hry by měla počítat s tím, že i tým, který se na cca 4-5 hodin zasekne, má šanci nakonec hru dokončit, pokud bude tento zásek ojedinělý.


Hraboshorg - 15.4.2008 9:37:51
Dalibor: zhruba každá 2.-3. Matrix News odkazovala na nápovědu do hry. Jinak to bylo opravdu k ničemu ;) Sion byl naprosto na houby. Místo toho abych tam pilně připravoval zakončení jsem celou sobotu hasil nějaké jiné průšvihy. Původně tam mělo být 2x více šifer a aktivit. Závěrečná bedna měla být napojená na dataprojektor s matrix theme hudbou, instrukce otevření bedny měly týmy dostat úplně jiným způsobem. Závěr se nám prostě nepovedl, časově jsme to nezvládli.


Ondra - 15.4.2008 9:33:28
Hrabos: Myslím, že Dalibor ve svém příspěvku záměrně nesrovnával Matrix s Bednou nebo Tmou, ale letošní Matrix a předchozí Matrixy. Což je imho zcela správný hrob.


Hraboshorg - 15.4.2008 9:19:36
Dalibor: Matko, pláčete krásně ale na špatném hrobě. To co nám vytýkáš (moderní technika, koordinace rozděleného týmu, nutnost rychlých přesunů) byl záměr. Matrix není Bedna nebo Tmou, kde se jde od šifry k šifře, které se luští s tužkou a papírem. Odvažuji se tvrdit, že tým s 1-2 dobrými běžci měl možnost zkrátit si chaotickou o 2-3hodiny (možná i více). Být fyzicky zdatný považuji ze dispozici rovnocenou luštitelským schopnostem. V roce 2006 jsem šel s týmem Kočky- byli jsme slepeni 3 beztýmníci se dvěma holkama z torza Koček. Ačkoliv jsme se před hrou nikdy neviděli, skončili jsme u ZOO (podle informací klíčníka cca 15.). Nemyslím že ta sestava byla nějak luštitelsky výrazná, prostě jsme to oběhali a urvali silou. Kromě standardních pěších přesunů (10-15km) jsem při vyzvedávání šifer a nápověd uběhl půlmaraton.
Nápovědy: Organizátoři by se neměli vymlouvat na poskytovatele- tohle jsme prostě zvorali. Lidi, kteří byli za nápovědy zodpovědní se nebyli schopni domluvit. Takže na začátku hry jsme sice měli k dispozici 5 počítačů, ovsem jen na 1 byl naistalován klient pro volání, který byl navíc schopen hovory pouze přijímat, nicméně dovolat se s ním nedalo. Po začátku hry kolegové zjistili, že nakonfigurovat klienty není jen tak a že to bude asi problém... Tohle byl jednoznačně největší kix celého letošního Matrixu (ještě že jsem to nezvoral já ;) )
Zpožďování nápověd bylo prostým důsledkem naprostého nedostatku b-týmáků.


< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 >

Diskuse je uzavřena.