Pravidla
Pro zajištění bezpečnosti účastníků hry i fair play je potřeba dodržovat následující pravidla.
O HŘE
- Hra je určena pro 2-5členné týmy účastníků starších 18 let.
- Podmínkou účasti ve hře je registrace týmu do 1. 4. 2016 a zaplacení účastnického poplatku do 4. 4. 2016.
- Registrace bude pro veřejnost spuštěna 2. 2. 2016. Zájemci, kteří nám v období před spuštěním hlavního webu zanechali e-mailový kontakt, budou moci zaregistrovat tým s týdenním předstihem před veřejným spuštěním.
- Organizátoři si vyhrazují právo předčasně zastavit možnost registrace, zejména z kapacitních důvodů.
- Základní účastnický poplatek činí 500 Kč na tým. Více informací najdete v sekci Startovné.
- Hráči se účastní na vlastní nebezpečí. Účast ve hře mohou kdykoliv přerušit bez jakýchkoliv dalších závazků.
- Hra probíhá na území Prahy.
- Hra začne v sobotu 16. 4. 2016 v 15.00 na zatím neznámém místě a potrvá do neděle 17. 4. 2016 do 12.00.
- Poslední informace před hrou budou zveřejněny zaplativším týmům nejpozději ve středu 13. 4. 2016 ve 22.00.
- Vítězem se stává tým, který projde celou hrou v nejkratším čase po započítání všech případných bonifikací a penalizací.
ZAKÁZANÉ A POVOLENÉ POSTUPY
- Hráči se smějí pohybovat pouze po vlastních nohou, případně prostředky hromadné dopravy (včetně přívozů a městských vlaků).
- Tým se může během hry téměř kdykoliv rozdělit, v některých případech to může výrazně urychlit jeho postup. V některých částech hry můžou být však hráči vyzváni, aby postupovali společně nebo se všichni dostavili na jedno místo.
- Hráči mohou využít pomoci nehrajících osob, pokud se bude jednat o získání informací encyklopedické povahy (“Která pochutina je nejlepší úlevou po útoku mozkomora?”, “Kdy oslaví Emma Watson 26. narozeniny?”). Zdroje, které poskytnou tuto informaci, se nepočítají mezi členy týmu. Nesmějí však pomáhat s řešením hádanek a úkolů, nesmějí koordinovat postup týmu a nesmějí se pohybovat za účelem získání požadovaných informací.
- Účastníci se nesmějí pokoušet získávat jakékoliv informace o hře od ostatních týmů, ani od osob mimo hru.
- Hráči si smějí na stanovišti vyzvednout dvě kopie šifry na tým, není-li uvedeno jinak.
- Hráči nesmějí ze stanoviště odnést poslední kopii šifry.
- Je zakázáno zdržovat se a luštit v bezprostřední blízkosti stanoviště. Výjimkou jsou případy, kdy je luštění úlohy přítomností na stanovišti přímo podmíněno (něco musíte přímo na daném místě vidět, slyšet apod.).
- Je zakázáno porušovat zákony a vyhlášky platné na území hry.
- Je zakázáno upozorňovat na hru a stanoviště osoby, které nehrají.
- Je zakázáno vyzvednout náhodně nalezenou šifru bez vyluštění té předchozí.
- Dbejte pokynů organizátorů. Pokyny organizátorů jsou nadřazeny těmto pravidlům.
TECHNICKÉ VYBAVENÍ DO HRY
Uvedené technické vybavení je povinné a nezbytné pro průchod týmu hrou.
- Mobilní telefon s číslem, které uvedete v přihlašovacích údajích.
- Mobilní zařízení umožňující přístup k internetu. Internet budete využívat ke komunikaci s webinfem. To slouží k zaznamenávání vašeho průchodu hrou a k dalším účelům.
ŠIFROVACÍ VYBAVENÍ DO HRY
Následující seznam se může až do zveřejnění Posledních informací před hrou měnit.
- Psací potřeby, čtverečkovaný papír, nůžky, lepicí páska, pravítko, kružítko, úhloměr.
- Šifrovací pomůcky.
DALŠÍ DOPORUČENÉ VYBAVENÍ
- Záložní mobil, externí baterie či další výbava, která vám umožní zůstat na příjmu a online po celou dobu hry.
- Mapa Prahy s rejstříkem ulic; ideálně více různých map.
- Digitální mapy, GPS, kompasy, buzoly nebo jiné pomůcky, které vám pomohou s orientací.
- Plány pražské MHD, jízdní řády nebo jiné pomůcky, které vám pomohou s plánováním přesunů.
- Čelovky, svítilny, svíčky, petrolejové lampy nebo jiná svítidla.
DŮLEŽITÁ UPŘESNĚNÍ
- Kurzívou jsou psána toliko dodatečná pravidla, upozornění, vysvětlení, příběh a nápovědy. V takových textech nehledejte šifru.
- Pokud princip šifry pracuje s abecedou, používá se zpravidla anglická abeceda o 26 písmenech. Je-li v šifře použit velký polský kříž, pak je použit ve variantě s písmenem CH.
- Stanoviště a šifry jsou označeny logem soutěže a/nebo jinými grafickými prvky se soutěží spjatými.
- Hlídačům stanovišť pokládejte nanejvýš dotazy týkající se daného stanoviště. Obvykle se jedná o ochotné pomocníky, kteří nemusejí mít o hře plný přehled, tudíž jejich odpovědi na jiné dotazy nejsou směrodatné ani závazné.