Diskuse

Formulář pro přidání komentáře ↓
Aleš (Ministerstvo kouzel) 16:43, 10. 6. 2016

Díky :) (stále to tu čteme).

Marwin (00 & netera) 12:58, 10. 6. 2016

A jedna ještě o něco uleželejší (byť ne tolik jako ta loňská) a o něco delší:
https://docs.google.com/document/d/1dflZqHKzk4RAg8jaIO_D0hQW9uzzzytfwBSfkGO8C3w/edit
(tři reportáže publikované v jeden den, ou jej)

Aleš (Ministerstvo kouzel) 18:03, 16. 5. 2016

Kvůli množícímu se spamu jsme diskusi omezili pouze na registrované týmy. Teď už je to asi stejně jedno :). Kdybyste chtěli přidat reportáž a nevěděli heslo, napište nám na e-mail hry.

Aleš (Ministerstvo kouzel) 11:08, 10. 5. 2016

Díky za super reportáž!

Matěj (Bazinga) 06:39, 10. 5. 2016

Jednu pořádně uleželou (uleželejší než nejuleželejší máslový ležák) reportáž!

Tom (Seš-tučňák) 16:37, 24. 4. 2016

Až do Matrixu pro mě byl sveřepý jedině šakal. Koukám, že jsem se netrefil se svým tipem na ctitele tohoto slova (Ondra).

Danka (CMP) 20:53, 21. 4. 2016

Ad prekupnik: Neviem ako to vyzeralo neskor, my sme sa tam dostali ese relativne skoro, ale mne sa to pacilo. Pribeh som citala a HP poznam naspamat, co asi zohralo svoju ulohu. U prekupnika som proste zapla Dracak mod na role play a slo to hladko. Bol nadherne creepy, a ked sme zistili ze mame vlastnu hulku tak som sa musela ovladat aby som neskakala od radosti. Holt, asi su niektore veci viac pre fanusikov.

Aleš (Ministerstvo kouzel) 20:03, 21. 4. 2016

Doplnili jsme výsledky soubojů.

Richard (Borci v uvozovkách) 00:37, 21. 4. 2016

Takže nejdřív, co mne zklamalo (ať to mám za sebou):
- Sezení na jednom místě na startu a čekání až čas odtiká potřebný počet bodů. Ano, mohli jsme luštit, ale to jsme mohli také celou dobu předtím.
- LEKTVAR. Obecně zážitkové aktivity považuji za ošemetné a MATRIX, zdá se, to nezmění. Že jsme po pěti hodinách na Štvanici dorazili na další stanoviště, abychom si stoupli do fronty, poté, co jsme se s dalšími zoufalými týmy tlačili kolem deky s artefakty mne na šifrovačkách deptá. Ne, že by mi vadily ostatní týmy, ale děsně nerad se někde strkám, tlačím, nebo čekám. Možná to trvalo jen pár minut, nebo čtvrt hodiny, ale i tak mi to naprosto rozbilo herní rytmus a pocit.
- PŘEKUPNÍK. Oceňuji jeho nasazení a stylizaci, ale připadal jsem si nejvíc asi divně, když jsem tam stál jako trubka, a říkal si, co mi kde uniklo, jestli jsem měl víc číst příběh kurzívou, nebo je celé divadlo současně také šifra a nechápal. Nakonec jediný pocit, který mi zůstal byl pocit trapnosti. Přitom místo bylo unikátní, a kdybych mohl, určitě bych se vydržel ve věži kochat pohledem na noční Prahu dlouho.

Co mne nezklamalo, ale ani nenadchlo:
- Nelineární část. Tedy její uspořádání, nikoliv šifry. Pamatuji si z dřívějška, že nelineární část byla skutečně nelineární, a už jen její procházení byla svým způsobem šifra. Letošní nelineární část byla na jednu stranu "ručně vyladěná" na druhou stranu, tím že nebyla klasicky homogenní (a izotropní), vypadala jaksi víc nahodile. Půjdeme tudy, nebo tamtudy? Bude lepší jít po cestě s nebo bez upřesnítka? Nevím, jestli nahodilost upřesnítek a topologie cest měla nějaký hlubší smysl, ale dojem byl, že spíš ne.

Co mne nezklamalo a co jsem si užil:
- Vyladěné šifry v lineární (a posléze i nelineární) části.
- Parádní výhled na noční Prahu při přesunu přes Letnou.
- Potrubní poštu.
- A nakonec vlastně všechno ostatní.

Takže díky, a abych parafrázoval klasika, za to, abych na víkend přiletěl do Prahy, mi to stálo.

Yeti (KaM) 23:03, 20. 4. 2016

Předem musím řici, že si organizátoři s hrou zjevně dali spoustu práce, užil jsem si ji a kdybych předem věděl, jak bude probíhat, rozhodně bych na ni jel -- protože na ní byly dobré šifry, a o to naštěstí pořád jde především.

A poté musím říci, že nesouhlasím s většinou chvály, která tu padla.

1. Proč se nejvíc těším na Matrix? Kvůli splašené nelineárce, při které se členové týmu rozděleného na N+1 částí navzájem chaoticky navigují po Praze a pokoušejí se u toho ještě luštit šifry. Je to jeho značka. Jiná taková hra není. Letos se všichni kromě nejlepších začali pořádně dělit až ráno, a to už je trochu jiná atmosféra, než když ještě odpoledne a večer mají všichni spoustu energie.

2. Ačkoli chápu (aspoň si myslím) proč organizátoři udělali start na Štvanici, jaký byl, tak mne to několikahodinové sezení na fleku s občasnou procházkou pro čokoládu vůbec neoslovilo. V podstatě to souvisí s předchozím bodem coby součást pomýlené dramaturgie.

3. Nevybavuji si stoprocentně, co říklali orgové u Jindřišské věže, takže jim nebudu vkládat do úst slova ‚nezapomenutelný zážitek‘, která třeba nepronesli. Pokud ano, tak se nezapomenutelný zážitek opět projevil jako neomylný indikátor nesmyslné (případně trapné) prudy. Začala s ním, pokud si vzpomínám, !TMOU 11 a její bludiště, ale to není podstatné. Ve srovnání třeba s průchodem hvězdnou bránou, což byl opravdu zážitek, mne čtyřicetiminutové čekání na to, aby nám někdo onikal a my tam postávali a nechápali, co po nás vlastně chce, opět neoslovilo. V tomto se ostatně shodl celý tým.

S atmosférou jsme se poněkud minuli i jinde (chybějící org vydávající zadání na LEKTVARu...), ale to jsou spíš náhody a drobnosti, které se prostě stávají.

4. Kdo mě zná, tak ví, elektronickou formu zadání neocením. Ačkoli za počítačem normálně sedávám celý den, na šifrovačky chodím kvůli něčemu jinému. Jde o překonávání překážek, o to, s čím a jak se dokážu poprat vlastními silami. Už tak obrázky hledá Google, logické úlohy řeší solvery, cestu hledá mapová aplikace, spoje hledá MHD aplikace, ... S elektronickou formou zadání už chybí jen, Siri, vyřeš tuto šifru. A nejde (jen) o to, že někdo aplikaci na analýzu má, a někdo nemá. I když ji buou mít všichni, mění se tím krajina dešifrovacích cest. Mění se tím rozdělení, co s šifrou děláme, protože skutečně věříme, že to někam povede, a co s šifrou děláme, protože nás to moc nestojí, takže proč nezadat stroji, aby to udělal. A to podle mne není dobře.

Jirka (Včíl skačem) 19:57, 20. 4. 2016

Díky moc za skvělý zážitek! Letos se mi hodně líbilo schéma hry, atmosféra na Štvanici s potichu našlapujícími Mozkomory, příběh krásně propojený s herními prvky (zejména s hůlkou) a spousta super šifer. Matrix je hra, kde mě vždycky nejvíc mrzí, když něco nelouskneme, protože zatímco jinde kvůli tomu tým většinou přijde "jen" o další šifru/y, tady se ochudíme i o spoustu zajímavých aktivit a atmosféry.

Klobouk dolů před vysokou precizností provedení celé akce, letos mi ten tradičně vysoký gejzír nápadů přišel skvěle vyladěný. A taky smekám před představitelem překupníka, který i v 5 ráno po mnoha týmech dokázal hrát svou roli velmi přesvědčivě a měl s námi trpělivost, ačkoliv jsme se příliš nechytali, co po nás chce :-)

Jediná věc, co se mi letos trochu nelíbila, byly fronty u dvou stanovišť v lineární části. Na lektvar jsme čekali jen chvíli (po nás ale už byl slušný nával), pod věží jsme od zařazení do fronty čekali přes hodinu, přitom jsme neměli nic k luštění a v navazující paralelní části byly časově omezené aktivity (souboje). Věž měla super atmosféru, ale asi bych víc ocenil, kdyby to bylo na místě umožňujícím alespoň dva souběžné "sloty" (tj. méně čekání), nebo kdybychom alespoň nečekali naprázdno, tj. kdybychom měli co luštit.

Každopádně ještě jednou díky, příště rádi půjdem zas :-)

Jirka (Ministerstvo kouzel) 13:46, 20. 4. 2016

Milí kouzelníci,
Ministerstvo kouzel eviduje několik pozůstalých předmětů hmotného nemagického charakteru:

Obal na spacák Hannah.
Deštník černo-oranžový.
Karimatka se zvířetem.
Placka XKCD týmu Zamlženo.
Čelovka (zde určitě chceme popis vzhledu).
Modré podvlíkací kalhoty XL.

Pro bližší informace a případné předání kontaktujte Ministerstvo kouzel.

Aleš (Ministerstvo kouzel) 10:07, 20. 4. 2016

Statistiky ze hry již najdete na Statku.

Des (Corn Flakes) 19:16, 19. 4. 2016

Já bych chtěl po všech poděkováních ještě jednou vyzdvihnout jednu věc, aby to náhodou nezapadlo. Většina minulých Matrixů trpěla jednou vadou z hlediska vyváženosti hry: pokud se někomu podařilo projít začátek (tedy nelineární část) do půlnoci, kdy ještě nějak rozumně jezdí MHD, získal tím obrovský náskok proti týmům, které se musely nočními spoji přesouvat po poměrně rozlehlém území (včetně třeba Jinonic v ročníku Hvězdné brány i tuším Návštěvníků). Letošní systém toto odboural, protože naprostá většina týmů měla pro plnění nelineární části shodné podmínky. Za to dávám obrovské palce nahoru!!!

Janča (Carpe Testudo) 19:02, 19. 4. 2016

Parádní hra, podle očekávání. Naštěstí ani zánět dutin neměl šanci způsobit mou neúčast a jsem za to velmi ráda. Hra byla letos skvělá, opět je Matrix nejlepší ze současných šifrovaček. Oceňuji i menší herní prostor a nápad s dobrem/zlem, celkově příběh perfektní. Díky orgové, připravit takovou hru dá práci, o to větší odměnou může být, že se povedla! Přeji hodně dalšího elánu.

JiříK (Corn Flakes) 15:08, 19. 4. 2016

Orgové, díky za hru. Zase jste se překonali :) Víc v reportáži.

zuzka (Ministerstvo kouzel) 14:31, 19. 4. 2016

To je milý, děkujeme :) .

Míla (Que Frio) 14:13, 19. 4. 2016

Jste nekonečně úžasní. Celý včerejšek jsem si říkal, jak by bylo krásné a stylové, kdyby ještě vyšlo další číslo denního věštce, ale že chápu, že na to už nemáte čas a síly... Ach já malověrný!

INDÖX (Ústřední Topení) 13:50, 19. 4. 2016

Děkuji za úžasný den v Praze. Jelikož slova jsou slova a činy jsou činy, tak říkám že Matrix pro mne zůstává jedinou šifrovačkou na kterou se mi vyplatí jet na celý víkend do Prahy. A to už něco znamená :)
Herní systém se mi líbil velmi, šifry taktéž, "malý" herní prostor taky. Kdybych měl bodovat, tak to vidím tak na 98 z 100, to jen aby následující odstavec byl brán ve správném kontextu. Z dobrých věcí nevím co zmínit, protože to do sebe prostě všechno hezky zapadalo.
Pár drobností, které chyběli k dokonalosti: fronty na vstupu do každé části (registrace, pití lektvaru, věž), nemoci se řechtat a smát první 4.5 hodiny, divné portály (zvlášť, když to byla jediná věc, která nešla nijak obejít).
Děkuju.

Jenda (Seš-tučňák) 13:38, 19. 4. 2016

Díky za hezkou hru. Mně osobně to moc bavilo a i přes dlouhý zákys na obou cestách k poslednímu portálu jsem si hru užil. Sbírání zkušeností bylo super!:)

Honza

Tom (Seš-tučňák) 13:07, 19. 4. 2016

Můžu, ale je to dostatečně komplikované, aby mě to odradilo. I mi vyhovuje, že sdílení šifer je poměrně složité/nepohodlné, vhodné jen jako nouzové řešení. Mám vizi opuštěného jedince bloumající nočním městem, v uchu handsfree, strnule zírá do rozzářeného tabletu, nepřítomný pohled. Bude-li to na matrixu, fajn, ale nebudu nadšený, stane-li se z toho stantard. Není nad šifru na poctivém pergamenu.

Dero (Ministerstvo kouzel) 12:24, 19. 4. 2016

Tome, ne že bych chtěl navádět, ale když si koupíš ruční scanner, vyladíš si OCRko a napíšeš šikovnou aplikaci, která ti pomůže šifru zanalyzovat, tak můžeš strojově předlušťovat šifry na každé šifrovačce už dnes. Pokrok nezastavíš. Pokud to organizátorům vadí, mohou kdykoli chytré pomůcky tohoto ražení na své hře zakázat. Myslím si, že pozitiva plynoucí z okamžité dostupnosti šifry v mobilu v tomto případě převažují nad negativy v podobě toho, že si nějaké promile hráčů dokáže napsat aplikaci dost schopnou, aby jim ve významné míře pomohla šifry v digitální podobě luštit.

Tom (Seš-tučňák) 12:13, 19. 4. 2016

Mně se elektronická verze zadání spíš nelíbí. Svádí to k tomu začít šifry elektronicky zpracovávat - nechat si spočítat frekvenčku, najít podobné šifry v databázi, ... Je to něco, co dělat nechci, ale budu, pokud to bude jednoduché a pomůže. Focení / posílání přes maily je pro mě dostatečně velká překážka (opruz), abych to nedělal.

Ti (JTHTN) 11:05, 19. 4. 2016

Popřemýšlení nad zvýrazněním zásadních zpráv ve webinfu bych také uvítal. Díky přehlédnutí informace v mobilu jsme strávili dohledáváním šifry na Letné přes 50 minut. Naše chyba vím, ale stejně zamrzí.

Karel (Spící Volové) 10:27, 19. 4. 2016

Velké díky za další výborný Matrix. Je až neuvěřitelné, kam se dá ona pověstná laťka neustále posouvat. Všechny ty artefakty a detaily webu a další věcičky, se kterými si fakt vyhrajete... Byla to prostě opět nádhera od začátku až do konce a to vlastně nelineární šifrovačky nemám moc rád. Takže vlastně nechápu, jak to děláte :-)

Letos se mi herní systém hrozně moc líbil, nebylo nutné rozdělit tým na úplné prvočinitele. Jednoznačné a obrovské plus dávám za ELEKTRONICKOU VERZI ZADÁNÍ. Tohle prosím zachovejte. Jako fakt. Hra má být především zábava a odpadnuvší krkolomné posílání zadání přes fotky, emaily a podobné záležitosti posunulo herní zážitek zase o další level nahoru.

Výsledkově jsme sice zaostali za očekáváním, neboť po prolétnutí vězení, lineárky a téměř celých dvou větví v nelineárce jsme se trapně zasekli na vstupech do větve prostřední, nicméně každý den nemůže být posvícení, že.

!! *THUMBS UP* !!

Aleš (Ministerstvo kouzel) 10:06, 19. 4. 2016

Je to jedna z věcí, kterou teprv musíme doplnit. Až se to podaří, data ze hry budou na Statku.

Přidat příspěvek

Povolené HTML značky: <strong>, <em>, <a href="">, <ul>, <ol>, <li>