Abych to za sebe uzavřel.
U mne (a myslím si, že i u zbytku týmu) po přečtení následoval pocit ve stylu: "aha, to vlastně bylo použito v posledních informacích. Tak to jsme neměli moc šanci si spojit." Když to přeženu, tak podobně jako jsem tušil, že na konci URL webinfa je shluk znaků unikátní pro tým a přesto jsem si ten shluk ani nepamatoval, ani by mne nenapadlo nalezený náhodný shluk doplnit do stejné URL.
Stejně jako jsme snad nikdy nevyluštili žádnou ukrytou šifru v herním webu, tak stejně jsme věnovali minimum pozornosti poslednímu infu. U mne to bylo v asi ve dvou vteřinách místo startu, odkaz, klik, aha štvanice, co tam píšou dál, povinné vybavení. Tím pádem se spojení mezi "3 anglická slova" a "přes to lze zadat polohu stanoviště do what3words" nevypálilo do mozku tak, aby to v potřebnou chvíli naskočilo. A to dokonce u nás i několikrát otázka "proč tři anglická slova" padla. Stejně tak padly otázky "proč jsme to dostaly zadané primárně zvukově?" a "proč je na papíře celý text normálním fontem a první část až na poslední slovo není kurzívou?" Možná jsme málo paranoidní, možná jsme špatně pochopili FAQ. Každopádně to o sobě víme a proto máme mnohem radši Matrix bez šifer na webu. Paranoiu a soustředění zapínáme až se startem hry.
Na mnoha šifrách rozhoduje jak moc má tým nějakou informaci v podvědomí a naskočí mu příslušné spojení. My měli více vyraženo spojení "malé a velké tečky" - "morse a braill". K naší smůle to znamenalo frontu na věži než se všechny pra a uber týmy vystřídají :) a konec po zničení portálů. Vzhledem k naší tradici nedokončení Matrixu to jen udržuje svět v rovnováze a ve hře jsme si užili snad vše co si užít dalo.
Jako spousta jiných prvků na spoustě jiných šifrovaček (krabička na TMOU15, překombinovaný start na Svíčkách v Letovicích, ...) to považuju za nepovedený prvek. A jako ve všech ostatních případech jsem rád, že to orgové udělali, protože bez zkoušení hranic a nových věcí se nic nového nedozvíme.
Portály
(Fáze hry: Portály)
Diskuse k šifře
Gratuluju, Martino. Nakonec se vždycky najde někdo, kdo dokáže překonat hranici lidských možností. Tak jen doufám, že se nestane standard z toho, že mám čout čertovinu ve chvíli, kdy se někde objeví tři anglická slova. To pak akutně hrozí, že skončím ve cvokárně s diagnózou paranoidních bludů. Ale nějak mi nepřijde, že by to něco měnilo na podstatě problému. Posunuje to jeho hranici, to ano. Není-li pro váš reálný příklad možné chápat znalost služby jako nutnou pomůcku, pak je touto nutnou pomůckou povědomí o třech anglických slovech, které musí zaujmout a zůstat v paměti. A to je nepochybně snazší, ale pořád je to od organizátorů postavené na bázi „schválně, jestli si všimnou, a kdo si nevšimne, tak má od počátku hry smůlu, víme to a necháme to tak“.
Když jsme se dozvěděli řešení, tak z pěti lidí, z nichž si myslím, že všichni poslední informace viděli všichni, potvrdil, že slova viděl, jeden. To je ten nejtěsnější možný rozdíl od nuly, což mi nevyvrací možnost toho, že bylo plánovitě možné nechat odstartovat týmy bez nutné pomůcky. Jakkoli to v tomto pojetí vlastně není případ nás samých.
Takže přeji organizátorům, aby se ukázalo, že vlastně díky štěstěně reálně nikdo takový nebyl, protože se alespoň nezbytné minimum nutných informací podařilo vštípit všem. Pak by nad Azkabanem zůstal jenom stín toho, že prvotní vybavení jednotlivých týmů má řádově odlišnou kvalitu, což by mi pocit hrubého faulu redukovalo jenom na polohrubý.
My se k tomu ráji na zemi snad nakonec dopracujeme.
Síbo, ale znalost služby nebyla nutná pomůcka. My to dali bez ní. Stačilo prostě někdy zahlédnout ta tři anglická slova. Neříkejte, že když jste se dozvěděli řešení, tak někdo z vás nepotvrdil, že ta slova v lastinfu viděl. Že znalost služby poskytuje výhodu, je věc jiná. Ale neznalost diskvalifikační nebyla.
Václave, v konceptu hry se znalost mapové služby chová jako nutná pomůcka nehmotného charakteru. A pokud je to pomůcka nutná, tak legitimní očekávání je málo. Pro nutnou pomůcku je potřeba mít jistotu. Pokud organizátoři vědomě dopustí start týmů, jejichž vybavenost či nevybavenost nutnou pomůckou je podložena pouhým legitimním očekáváním, tak to považuji za hrubý faul (a otřásá to mou důvěrou v jejich soudnost).
Myslím, že ten rage okolo tohoto je vcelku zbytečný a vůči orgům někdy přehnaně agresivní. Tým který se na hru těší a nebere ji jen jako jednu z dalších, kde jde závodit ve špičce o co nejlepší umístění, si prostě to startovní info přečte. Alespoň 4 z 5 lidí toho týmu to prostě musí vidět a pokud někoho unhappy.unusually.fortress neflákne přes hlavu kladivem, tak se mu to holt někde vrátí. Negativně v podobě frustrace, kde záleží kam jí bude směřovat, pozitivně v podobě intenzivní a nezapomenutelné zkušenosti :) Krom toho ten nápis upotává pozornost už tím, že je včetně teček 26 znaků dlouhý...
Skoda ze jsme dokoncili jen jeden portal, protoze na zacatku jsem prorokoval ze 3words tam nekde urcite pouzite budou. Ale kdo vi jak by to dopadlo. Prvni slovo (puzzle) je malo anglicke, a spis ukazovalo na nejake asociace.
K portálům jsme se nedostali, tak to tu čtu jen ze zvědavosti a nestíhám se divit co je to tu za vášně. Asi to bude tím, že postiženým týmům se taková věc, kdy šifra byla založená na znalosti něčeho, stala poprvé (zvyknete si :-). Dodnes si vzpomínám, jak jsem před lety koukala jak puk na obyčejný QR kód a byla bych schopná to řešit graficky, případně přes binár až do padnutí... Jistě také pamatujete šifru, kde byly postavičky ze seriálů (Simpsnovi, Rychlé šípy...) postaveny z "lega" - z barevných čtverečků. Tuhle věc jsem viděla poprvé (prý něco podobného předtím kolovalo mailem, po FB, ale to mě minulo) a tím pádem jsme byli v úplně v lese a ani nás to nenapadlo. No mohla bych pokračovat :-). Ano, vidím rozdíl v tom, že tady to byla neobejitelná šifra v závěru hry, takže bylo zásadní to vyřešit, ovšem - do této části se dostanou opravdu jen nejlepší, tak holt musí počítat s tím, že to nebude zadarmo. Pokud šifru vyřešila víc než půlka týmů, tak nebyla nedatelná. Podle mě je největší problém to, že zavařila tradičním týmům. Kdyby ji dali v pohodě a skončila na ní třetina neznámých týmů, tak by se tu nic neřešilo. Nedělala bych z toho takovou tragédii, kam se hrabou Kamenní kelti ;-D.
Podle mě to prostě šifra byla - nějak nechápu, proč by neměla být. Je to jednoduše šifra využívající určitou znalost - takových šifer je spousty. Podle mě je šifra regulérní, pokud organizátoři legitimně očekávají, že alespoň jeden z pěti členů týmu bude tuto znalost mít. A vzhledem k předstartovním informacím, bez které se tým prostě na start dostat nemohl, si myslím, že toto legitimní očekávání orgů bylo na místě. Chápu, že se to někomu nemuselo líbit (asi to nebyla nějaká extra hezká šifra), ale prostě to byla regulérní šifra. A teda zažil jsem i případy, kdy jsem nevěděl, co mám vlastně luštit (např. cyklení a dvojtá šifra na Riviéře a Anthroposu na Tmou 14, nebo šifry č. 11/12 na Poškole 2013) - ten pocit je hodně zvláštní a když trvá dlouho tak i nepříjemný, takže ho sice nikomu nepřeju, ale prostě se s tím občas na šifrovačkách musí počítat...
Desi, a nebylo by lepší kontroverzní věc zařadit kamkoli jinam než na konec hry, aby ji bylo případně možné systémovými cestami obejít a nepokazilo to případně hru nikomu? A jinak my to přece víme, že to v Letovicích nefungovalo dobře a že to mnohým zkazilo zážitky.
Zadání třemi slovy souvisejícími s tematickým obsahem je divné velmi, velmi málo. Je to asi tak druhý nejméně divný způsob, jak to při použití té služby udělat. Přičemž služba umožňuje mnoho jednoduchých způsobů, jak míru divnosti zvýšit asi tak o několik set procent.
Dero, asi si dovedu dobře představit, co jste tak před hrou předpokládali. Vím, jak takové předpoklady dokáží být zrádné. A tak nějak tuším, že už jste si to asi i vyhodnotili, tak možná píšu zbytečně. Ale třeba jste dospěli k jiným závěrům než my. Tak jen pro jistotu: Obskurní službu využívající souřadnicový systém v podobě tří anglických slov jsme nevyužili. Kliknuli jsme na odkaz, ten službu využil sám bez našeho přičinění, aniž bychom vůbec zjistili její existenci, a odevzdal nám výsledek. Využili jsme tedy výhradně službu internet. Využití obskurní služby vypadá tak, že na ni dostanu odkaz a sám aktivně v ní provedu nějaký úkon. A ta služba sice používá systém tří slov, anglicky být ale nemusí a souviset s tématem už vůbec ne.
Úcty k intenzivní práci jiných týmů chovám hodně a dlouhodobě, až už po těch letech nevím, jak ji ještě originálně projevovat. A tak ji projevuju především opakovaným vracením se k tomu, že o výsledky této práce projevuji dlouhodobý zájem. Pokud to tedy nebylo dostatečně srozumitelné, Síba vás má pořád rád a je vděčný za to, co děláte.
Ale tohle je, Dero, diskuze k jedinému hernímu prvku, nikoli k provolávání slávy. A tak promiň, až budu mít pocit, že se něco poněkud nepovedlo, sdělím to slovy, že se něco poněkud nepovedlo. Tady ne. A když už jsi to tedy načal, tak aktivita Portály vykazuje zajímavé (byť trochu samoúčelné) technické provedení, ale jinak za takovýmto použitím veřejně dostupné služby žádnou práci nevidím, tím spíše pak ne intenzivní.
Marwine, rozdíl je v tom, že tady je kontakt s nutnou informací z dřívějška tak letmý, vzdálený a nevýrazný, až připouští možnost, že vlastně není vůbec.
Dojít do cíle není jediný smysl šifrovačky, ale taky si nemyslím, že je to natolik okrajový prvek, aby bylo možné se nad něj jen tak povznést a tvářit se, že je v pořádku, že to prostě někdo nesmí.
A jinak jo. I v naší fázi nevěřícného koukání a zkoušení evidentních kravin byly, jako u Bazingy, zajímavé momenty. Například se nám podařilo sousloví "puzzle events cherish" doplnit do smysluplné věty "Puzzle events cherish solidarity." a odjet do ulice Solidarity.
Sice jsme az k portálům nedošli, ale předpokládám, že tři anglická slova by měla vzbudit pozornost, zvlášť když zbytek slov, hesel, a řešení byl v češtině... A what3words v předstartovních informacích byl tak podezřelý, že jsme paranoidně čekali, že všechna stanoviště budou zadávána tímto systémem ;)
Tak já se tady s Matějem neshodnu. Být v tom podivném vakuu, kdy jeden neví, jestli má vůbec něco luštit, případně co, nebyl vůbec příjemný zážitek, spíš frustrující a určitě hodně silný. Věděli jsme, že cokoli děláme, je spíš špatně a vědomí, že to ROFLům trvalo necelou hodinu tomu taky nepřidá. Jasně, na hře jsme si to užívali (my si totiž užíváme vždycky všechno), ale hodnocení přichází až s odstupem a já se ani pár dní po hře nemůžu zbavit pocitu jakési hořkosti, který mi kazí celkový dojem z jinak pěkné hry.
Jakkoli mám netradiční a nečekané prvky na šifrovačkách rád, mám je radši, když jsou předem promyšlené a zařazené programově (tady vidím hlavní rozdíl oproti zmiňované The Game). Pokud orgové věděli, že to zastaví třetinu týmů, ale stejně to zařadili (Ondro), tak to lehce snižuje mou důvěru v ně. Pokud neodhadli, jak se to bude chovat a uznávají, že to mohli udělat lépe (Dero) tak to beru všema deseti a z ničeho je neviním. Kiksy se stávají a nemělo by se kvůli nim upoštět od experimentování a zařazování nových věcí.
Po hře jde samozřejmě vymyslet tisíc způsobů, jak jsme na to mohli přijít (pročídali jsme dokonce i Denního Věštce) nebo jak to lépe napovědět (byl by se mi líbil nějaký hint v příběhu), tak doufám, že si s toho vezmeme ponaučení, až budeme příště organizovat nebo hrát :-)
Mě osobně se "šifra" taky nelíbila (a bylo by hůř, kdyby jí Lukáš během minuty neprokoukl). Taky se mi nelíbila zima, déšť, a několik dalších šifer. A tak to má být :). Co tím chci říct, zkrátka .. když jdu na šifrovačku, tak nějak ani nečekám, že se mi všechno bude líbit. Tenhle typ zábavy prostě vyžaduje určitou dávku masochismu. Hra, kde orgové nejsou aspoň trochu svině, prostě nemá grády. Asi ani oni nečekali, že tahle nešifrová aktivita zamíchá pořadím tolik - nu, stane se. Aktivita byla datelná, férová, jen možná trochu moc náhodná, ale tak nějak v tolerovatelných mezích. Je fajn že to tak bere i většina týmů, která neprošla.
P.S. obdobně jsem v týmu hájil i tu sviňárnu na Svíčkách :).
Za mě všechno odpuštěno. To nejtrýznivější (celonedělní čekání na správné řešení) už mám za sebou a zbytek hry byl naprosto famózní! Díky orgům! Zejména propletenost jednotlivých větví tak, že se nepohodlné úlohy daly v podstatě obejít, se mi líbí.
Jen bych chtěl rozporovat argument, že něco tak divného jako what3words mě mělo praštit do očí. Osobně jsem to považoval za další internetovou pošetilost, s jakými se člověk setkává denně třikrát, která "se už považuje za normální" natolik, že bez ní někteří netrefí ani na start. Za bernou minci jsem bral slib z FAQ, že jedinou šifrou na stránkách hry je letáková... No nevadí. Příště popustím uzdu své paranoie a provrtám stránky skrznaskrz :) Indöxi, sežeň mi nějakou slušivou svěrací kazajku :)
@ Mates: Díky a klobouk dolů, za výkon při hře i za tuhle reakci :)
@Des Jak si přeješ:) Nám se to svým zvráceným způsobem líbilo:) Celou hru bylo té správné matrixí paranoie pomálu, takže bylo velmi zapotřebí nějakých šesti hodin dumání nad tím, co je vlastně šifra, jak najít místo, kde použijeme toto anglické zaklínadlo a nebo jestli už nejsme v cíli a organizátoři nám vzkazují "Cherish puzzle events!", neboli "Milujte šifrovačky (a hrajte až do konce limitu)!". Dalo se zkoušet možné i nemožné, jít do slepé větve Z (která klidně mohla být W, ale byla Z), pročítat všech 70 papírů, které jsme během hry nashromáždili, podruhé obejít portály, mluvit na hůlku "Hello magic wand", rozlomit hůlku (2x) a dolovat z ní čip:).
Osobně se mi kdysi kdysi bezkonkurenčně líbilo zacyklení u Matrix: The Game. Mělo to boží atmosféru. Když člověk neví, jak vyluštit šifru, kterou má před sebou, je to výzva. Ale když člověk neví, ani co má luštit, je to taková metavýzva, něco vzácnějšího, než jasně ohraničená šifra na papíře v mantinelech: "Z právě tohoto papíru získáš řešení". Téměř vždy je to nefér, ale to je za mě v pohodě. Určitě se v tomto názoru s mnohými neshodnu.
Čili asi jediným mínusem je za mě opravdu trochu nevyužitý potenciál této aplikace, kterou jsem si po hře detailně prostudoval (btw. dost dobrý!). A díky, že jsme zmínění skoro ve všech reportážích jako největší tragédi!:-)
Pořád napjatě čekám, kdy sem něco napíše Bazinga ;)
I já bych se chtěl orgů zastat. Byla to sice hodně velká zákeřnost (přesně v duchu hesla "orgové jsou v podstatě svině"), ale podle mě v míře zcela přijatelné. Herní prvek, kdy k dalšímu postupu nevede "šifra", ale něco jiného, se neobjevil poprvé (a doufám ani naposledy). Že si člověk musí vzpomenout na něco z dřívějška, to se také používá. Že se bez toho nedostanu dál, to už tu taky bylo. Tak v čem jako měl být vlastně tentokrát rozdíl? Že se musel použít internet? To na Matrixu není nic neobvyklého.
Jistěže jde teď po hře najít 42 způsobů, jakými to šlo nahintovat lépe. To se stává. Nemyslím si však, že by kvůli tomu museli orgové truchlit, nebo dokonce litovat, že to do hry dali. Mně tenhle prvek přišel originální a jsem rád, že ve hře byl. A nepíšu to kvůli tomu, že nám to zrovna náhodou pomohlo. Spíš proto, že mám nestandardní prvky prostě rád.
I když se člověk snaží, dokáže být objektivní jen do určité míry. Je proto téměř jisté, že bych to viděl trochu jinak, kdyby nás to vyřadilo. Ale jsem přesvědčený, že to podstatné by se nezměnilo - tj. i tak bych to považoval za naprosto regulérní. Jednak se mi párkrát něco podobného stalo a jednak si to umím docela dobře představit, protože bych na to tentokrát sám taky skoro určitě nepřišel. Nejspíš bych v takovém případě napsal po hře něco podobného jako mišof.
Síbo, chápu tvé rozhořčení, ale tvůj argument s 55 "diskvalifikovanými týmy" je úplně mimo. Byl by validní pouze v případě, že JEDINÝM smyslem šifrovačky by bylo dojít do cíle. Což tedy doufám není.
Na závěr bych chtěl jen dodat, že navzdory výše napsanému Bazinze, Pralinkám a Jeníčkům jejich osud ani v nejmenším nepřeju.
My se tedy do této fáze hry vůbec nedostali, ale za sebe musím říct, že moc nechápu ten flame. Pokud v posledních informacích vidím správně, nebyl jiný způsob, jak zjistit místo startu než kliknout právě na odkaz na tuto mapu (nikde tam nebylo například slovně napsáno, že je to Štvanice). Takže to nebylo nic speciálního, čemu by se před hrou věnovaly týmy, které jinak nemají, co na práci, kliknout tam musel z každého týmu aspoň jeden člověk. Jak říkám, my se k portálům nedostali, takže nevím, jak dlouho by nám to trvalo nebo jestli bysme to dali, ale i tak jsme si při hře na mapu párkrát vzpomněli.
@Dero: Věřím, že to ze Síby vyprchá a na Dnem/KN/.../Svíčkách už bude taky smířlivý :)
Za sebe musím říci, že jsem trochu polevil ostražitost před hrou po přečtení FAQ o předherním webu a úlohách. Určení místa startu jsem pak bral pouze ve smyslu našli what3words, mají z toho radost a chtějí to ukázat i dalším, protože souřadnice tohoto místa na Azkaban i trochu sedí. Nevím jestli jsme zkušený tým, každopádně naprostá většina z nás se hře věnuje naplno jen o víkendu a týden před ní jsme rádi, když domluvíme sraz a zamluvíme hospodu. Jinak práce, děti a tak :) Což je taky důvod, proč velmi oceňujeme přesně tuhle větu ve FAQ.
Síbo, když se zaměřím jenom na faktický rozměr tvého sdělení, souhlasím, že tuto úlohu jsme měli zpracovat lépe, aby nedošlo k tomu, že se některé týmy po dosažení tří portálů ocitnou ve vakuu, z něhož mají jen minimální šanci najít cestu ven. Například způsobem, který tady zmínil Míla.
Celý organizační tým zkroušeně sledoval, jak na úloze kysne Bazinga, Pralinky a další zkušené týmy. Bylo nám líto, že pro tyto týmy hra zřejmě skončí tímto způsobem. Systémově nastálou situaci už nijak řešit nešlo, protože první ROFLCOPTER si s úlohou poradil ještě před tím, než Bazinga zakysla.
Před hrou jsme předpokládali, že pokud je pro nalezení startu potřeba využít obskurní služby využívající souřadnicový systém v podobě tří anglických slov, zejména silnější týmy, které mají šanci dojít do cíle, zavětří nějakou zradu a službu prozkoumají. A na portálech bude jenom otázkou času, kdy si vzpomenou, co naposledy znamenala tři anglická slova. Předpoklad to byl mylný, zřejmě předstartovní informace silné týmy čtou jen zběžně, případně je čte jediný člověk v týmu. Nepovedlo se nám tuto situaci správně odhadnout.
Jeníčkům, Topení a Übertýmu chci za sebe říct, že mě mrzí, že jsme vás nechtě v závěru hry takto tvrdě zařízli. Jsem rád, že jste si i přes závěrečné zklamání hru jinak užili a díky za smířlivý tón.
Síbo, tvůj agresivní komentář a postoj mi vadí. Doufám, že alespoň tobě pomohl vyventilovat nahromaděný vztek. Sám jsi organizátorem šifrovačky a čekal bych, že projevíš trochu víc úcty k několikaměsíční intenzivní práci jiného organizačního týmu. Víc k tomu nemám co říct.
@ Síba: Byla to kontroverzní věc zařazena až nakonec hry, aby to případně nepokazilo hru příliš mnoha týmům. Vy, Ústřední topení, Übertým jste si užili dobrou hru po celou noc, jen jste nezvládli konec. Vaše substituce na Svíčkách kazila mnohým zážitek ze hry už od začátku.
Odkaz zadaný třemi slovy vedoucí na netradiční mapovou stránku je divný.
Asi by bylo čistší, kdyby orgové doporučili týmům posledni info vytisknout a vzít sebou, protože je potřeba ke zdárnému dokončení hry.
Nám třeba došlo, jak to s hesly z portálů bude, hned po odemknutí prvního. Škoda, že jsme ten poslední už těsně nestihli... :) To zvýraznění linku v pravidlech nebo pokynech ke startu a formulace "První SLOVO je..." je podle mě celkem návodná.
Desi, těžko říct, jestli je to vyšší úspěšnost. Dost pravděpodobně je, ale my ta přesná čísla nemáme. Ale nějak mi to vůbec nepřijde být podstatný parametr. Kdyby byla za portály těžká šifra, kterou z těch 16 nevyřeší 14, tak to sice budu považovat za blbou dramaturgii, ale věcně v pořádku. Ale ona tam nebyla těžká šifra. Ona tam nebyla vůbec žádná šifra. Ona tam byla nekompromisní zkouška z toho, co jsme dělali před čtyřmi dny, kdy hra ještě vůbec neběžela. A to je sakra něco jiného, než neohlášené skryté zadání navíc, které ale dostane hráč na hře, které mu hra neustále připomíná a které je co možná nejnápadnější, aby upoutalo pozornost už na svou samotnou existenci.
Člověk na webu asi hledá divné věci. Je proto škoda, když je nenachází. Klepnout na odkaz, aby mapa ukázala místo startu, divné není.
Když už teda chceš srovnávat, tak Svíčky v Letovicích byly hra, která použila všudypřítomný celoherní prvek s vědomím toho, že pokud ho někdo vydrží ignorovat i poté, co je mu posedmé intenzivně omlácen o hlavu, na hře se mu nepovede dobře, ale pořád je systémově zajištěno, že může hrát. Matrix Azkaban byla hra, která použila skrytý jednorázový předherní prvek s vědomím toho, že pokud něčí pozornost neupoutá, nemá jinou reálnou šanci se k němu vrátit než náhlé boží vnuknutí. Hra vědomě nechala odstartovat týmy, které byly diskvalifikovány už na startu, což ony týmy nemohly vědět, zatímco organizátoři to vědět museli. Pokud bych týmy v závěru hry bral jako relevantní statistický vzorek, vychází mi, že předem diskvalifikovaných odstartovalo 55. Najdi 55 rozdílů, Desi.
Aby to nevyznělo špatně, zdaleka nemám tak silný názor jako Síba. Kdyby to bylo použito v paralelní části a šlo obejít, tak proti tomu nemám vůbec nic. Takhle si myslím, že úplně férová nebyla, protože what3words z mého pohledu nebylo použito při hře. Někdo tu službu zná víc někdo míň. Hlavně jsem rád, že nám svoboda trvala tak dlouho a neseděli jsme s tím od půl šesté :) Jinak to byla velmi velmi pěkná hra.
@ Síba: 11 týmů z 16 si s tou "píčovinou" poradilo, není to náhodou vyšší úspěšnost, než ta vaše slavná substituční mapa na Svíčkách? ;)
Ano, je to kontroverzní, ale kontroverzní a překvapivé věci na šifrovačky patří. Zvlášť na Matrix, kde člověk před hrou prostě hledá na webu divné věci, protože by v nich něco mohlo být.
Mně by přišlo užitečné, kdyby bylo v posledních informacích napsáno něco jako: "Doporučujeme si vzít tyto poslední informaci s sebou na hru, mohou vám pomoci."
@INDÖX: Za nápadovku jsme to považovali a počítali jsme, že na tom může někdo skončit. Což v sobě, vzhledem k tomu, že jde o poslední neaktivitovou úlohu hry, nějakou drsnost nese. Za vtípek jsme to ale považovali taky.
Šifru překonalo 11 týmů z 16. Můžeme (a i budeme) dumat, zda by bylo hezčí, kdyby to bylo 12, 13, nebo třeba i těch 16, ale není to nějak významně neočekávaný podíl.
o what3words jsme si povidali na startu, jak to krasne vtyslo s tou unusually unhappy fortress. Ovsem tato informace nam byla nekde na strasnicke k nicemu :D
Jaké bylo očekávání orgů od této věci? Rozumím tomu, že je to neotestovatelné a tedy těžko odhadnutelné. Jen bych rád věděl jestli to bylo myšleno jako poslední hodně drsná nápadovka rozhodující o pořadí nebo to bylo vloženo jako vtípek.
...nejdebilnější píčovina v dějinách šifráren...
Mno, keď u nás prečítal posledné info jeden človek, nejak sa tá informácia o použití what3words stratila. Smola. Citujúc Héru, "ale jinak to byla velmi pěkná hra" :)
Ja teraz len neviem, čo ma škrie viac. Či to, že som si na existenciu tejto služby spomenul až ráno po hre (čo si spätne vyčítam, mohlo ma pri troch anglických slovách napadnúť), alebo to, že ste mi tento pred pár mesiacmi objavený, odložený a dobre utajovaný nápad takýmto pomerne lacným spôsobom "vyžrali" skôr, než som ho niekde stihol použiť ja :)
Čo už, fair game, mali sme na to počas hry prísť, nestalo sa, nedošli sme do cieľa. Škoda ale toho trollingu s Y+Z ktorý nás zbytočne zviedol na poslednú hodinu a pol hry nesprávnu cestu. A pritom stačilo nakresliť do schémy za bariérou pokračujúcu cestu do Pandorinho sídla... :(
Ale jinak to byla velmi pěkná hra.
Ach tak. A já myslel, že to bude nějaká šifra :(